Van Zuid-Afrika naar de Victoria Falls (via Namibië)

9 november 2019 - Velserbroek, Nederland

Hi allen,

Ik ga iets doen, wat ik heel spannend vindt. Ik ga  (weer) op reis naar Zuidelijk Afrika. In mijn eentje, maar toch ook weer niet. Dit keer wordt het een groepsreis met reisorganisatie #Sawadee. Tot op heden zijn er 12 reizigers, een reisleidster, een kok en een chauffeur.

De reis start in Kaapstad, waar we twee dagen verblijven. Vanaf daar gaan we omhoog naar Namibië. Na heel veel dagen, verlaten we Namibië en gaan we naar Botswana. Dit stuk heb ik al eerder gedaan. We gaan weer de bush in om een wandeling te maken en in het deltagebied slapen in een tent. Kerst breng ik door in Swakopmund en in de truck. Oud en nieuw zal in de bush van het Deltagebied in Botswana zijn. Terwijl hier in Nederland het vuurwerk wordt afgeschoten, hoop ik naar een mooie sterrenhemel te kijken.  Na Botswana gaan we door naar Zimbabwe en Zambia, waar de Zambezia-rivier uit komt in de Victoria Falls. De vorige keer dat ik daar was, was er heel veel neerstortend water. Zoveel, dat je nauwelijks iets van de waterval kon zien. Nu hoop ik dat er überhaupt water is. Het droge seizoen is dan net geweest en de rivier zal nog niet veel water hebben. We zullen zien. Is er weinig water, dan zal ik nog een keer terug moeten... (toch?)

De slaapplaatsen zijn een afwisseling van kamperen en hotels/lodges. Ik ben druk bezig een goede slaapzak te vinden. Ik heb er nu eentje gekocht, maar het is nog niet naar tevredenheid.

De reis duurt trouwens 27 dagen en ik verwacht niet, dat ik veel online zal zijn.

Ik hoop jullie wel weer op de hoogte te houden via deze site .

Groetjes, Jeannet

1. Nans:
    10 november 2019
    Jeetje Jeannet, wat spannend allemaal. Ik wens je alvast een hele mooie reis toe! Veel liefs
  2. Rutger:
    11 november 2019