De start in Zuid-Afrika

16 juli 2018 - Uthukela DC, Zuid-Afrika

Afgelopen vrijdag zijn Richard en ik vertrokken voor onze tweede rondreis naar/in Zuid-Afrika. Na een voorspoedige nachtelijke reis zonder vertraging zijn we om plm 7.30 uur geland in Johannesburg. Geheel brak, want slapen in een vliegtuig is niet onze hobby. Bij het vliegveld stond onze auto voor 3 weken al te wachten.

Na een kop koffie zijn we gaan rijden. We moesten 350 km de eerste dag. Eerst vele km over de snelweg en daarna via een hele mooie route de Drakensbergen in. Het is altijd erg wennen om links te rijden. Moe maar voldaan zijn we bij The Cavern Resort aangekomen.

De tweede dag zijn we een stukje gaan rijden, lifters (medewerkers van het resort) meegenomen. Zij moesten anders 3 uur !!! naar huis lopen. Nu 20 minuten mee rijden. Erg aardige mensen en ze werken in de huishouding. Daarna zijn we naar een natuurpark gereden, daar de auto neergezet en een stuk gaan wandelen. Helaas voelde Richard zich niet zo lekker, dus zijn we na 1,5 uur omgedraaid en terug gegaan. Gewoonweg moe.

Vanmorgen zijn we er geweest met een korte wandeling met een gids. Helaas werd ook deze wandeling korter dan kort, want ik ging nog op het terrein zelf onderuit en belandde op mijn stuitje. Niet fijn. Toch nog geprobeerd om verder te gaan, maar het voelde niet goed, dus we zijn terug naar onze kamer gegaan. Na een warm bad ging het wel weer. Ik zal er een flinke spierpijnen over houden. Helaas is bij mijn val wel mijn polarisatiefilter van mijn camera gesneuveld, maar gelukkig is dat een niet essentieel onderdeel.

De kou valt trouwens reuze mee, vannacht rond het vriespunt en we hebben de verwarming ontdekt. Het is nu trouwens in de zon gewoon warm.

Ik ga nu even verder genieten in de zon op het balkon van heel veel vogels op armlengte afstand. Ze lusten ook brood :)

1. Rutger:
    16 juli 2018
    Doe je wel voorzichtig & veel plezier!
  2. Anja:
    16 juli 2018
    Het wordt vast weer een hele mooie reis. Geniet ervan, maar doe wel voorzichtig meis. Weer veilig terug komen.
  3. Wendy:
    16 juli 2018
    Wat heerlijk om weer jullie reisverslag te lezen. Wel voorzichtig doen hè. Veel plezier en geniet ervan. 😘
  4. Nans:
    16 juli 2018
    Heel fijn voor jullie dat jullie weer zo'n mooie reis maken. Geniet er maar van!
  5. Marja:
    29 juli 2018