Schildpadden en meer

17 juli 2017 - Cahuita, Costa Rica

Hoi,

Een aantal dagen geleden zijn Richard en ik vertrokken naar Costa Rica. Het kwam allemaal een beetje onverwacht, dus niet iedereen zal daarvan op de hoogte zijn.

De weg naar Costa Rica was lang, erg lang. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn 24 uur onderweg geweest. De overstap in Houston was niet leuk en verliep chaotisch. En aangekomen op het vliegveld in San José bleek dat de koffer van Richard zijn eigen plan had getrokken en niet was gearriveerd. Dus aangifte van vermissing gedaan (duurde lang) en daarna naar de uitgang. Uiteraard was onze transfer vertrokken en mochten wij gebruik maken van de taxi. De kosten mochten we de volgende dag bij de reisagent declareren, ware het niet dat we de agent nooit meer hebben gezien. Maar goed, om 01.30 uur plaatselijke tijd (hier is het 8 uur vroeger) toch gearriveerd in ons hotel. En konden we zegge en schrijve 3 uurtjes slapen en werden we om 6.30 uur opgehaald om naar de volgende locatie te worden getransporteerd.

Doodmoe stapte we in de bus om nog een reis van zo'n 7,5 uur te maken. Eerst met de bus en daarna begon het leuk te worden. We stapten halverwege over en via een prachtige route van een uur over het water kwamen we aan bij de Laguna Lodge in Tortuguero. Een prachtige locatie met een hoop dieren. Na mijn koffer in de lodge te hebben neergezet, zijn we naar een dorpje geweest in het natuur gebied. Het leuke van dit gebied is, dat er geen auto kan komen. Alles daar gaat per boot. Bij terugkomst even een hapje gegeten en daarna gelijk "plat", total loss.

De volgende dag om 5.00 uur weer uit de veren, om 6 uur alweer de eerste excursie. Een boottocht door het natuurgebied, daarna ontbijt en na het ontbijt mochten we weer instappen. Bij de laatste boottocht van 3,5 uur hebben we prachtige dieren gezien, o.a luiaards, apen, kaaimannen, een krokodil en een aantal vogelsoorten. 's-Middags heb ik toch nog maar een keer mijn ogen dicht gedaan. Ik heb echt last van het tijdverschil en slaaptekort. Wel fijn, dat de koffer van Richard hier 's-morgens alsnog is gebracht. Te bedenken dat de koffer zelfs over water vervoerd moest worden om onze locatie te bereiken.... maar goed, gelukt. Helaas zijn er wel wat dingen weg, maar het belangrijkste zat er gelukkig nog wel in.

's-Avonds hebben we DE excursie gedaan, waarvoor we kwamen, nl voor de zeeschildpadden. Met een klein groepje onder leiding van een gids hebben we in het donker (met een rode zaklamp van de gids) gezien dat een schildpad eieren legde op het strand in een kuil en deze mocht zij ook zelf weer dicht maken. Dat duurt even.

De volgende dag zijn we weer vervoerd met boot en bus naar een pitstop. Daar hebben we onze auto gekregen. Vandaar uit zijn we naar Cahuita gegaan en zijn we nu nog. We hebben hier heerlijk een nachtje geslapen en vanmorgen hebben we een natuurpark bezocht. Persoonlijk vond ik het wat tegenvallen. Vanmiddag hebben we er een relax-middag van gemaakt en zijn we neergestreken op het strand aan de Caribische Zee. Aangezien het zondag is, waren er veel gezinnen op het strand. Spelende kinderen stonden opeens opgewonden te schreeuwen. Na onderzoek van "hun" opa, bijgestaan door Richard, bleek dat er twee apen aan het huishouden waren. Vanmorgen was het al duidelijk dat ze Richard moesten hebben en nu weer. Ze gooiden vanaf grote hoogte van alles en nog wat naar zijn hoofd :)

Nu wordt het tijd om een hapje te gaan eten. Morgen vertrekken we naar onze volgende locatie, te weten Puerto Viego de Sarapiqui,

Foto's volgen later.

1. Cora Slingerland:
    17 juli 2017
    Dat wordt/is weer een heel groot avontuur. Geniet ervan en ik wens jullie een mooie, veilige reis! xoxoxo
  2. Wendy:
    17 juli 2017
    Wauw! Jullie gaan weer hele mooie dingen beleven. Geweldig! Veel plezier en geniet ervan. xxx van ons allemaal!
  3. Rutger Lommerse:
    17 juli 2017
    Veel plezier. Het lijkt me geen "dingetje" voor mij maar ik ben dan ook al heel erg oud. ☺
  4. Francoise:
    Prachtig!
    Veel plezier
  5. Mary:
    18 juli 2017
    heel veel plezier geniet ervan.