Portugal juni 2016

4 juli 2016 - Olhos de Água, Portugal

Hoihoi,

Ik ben nu alweer bijna twee weken terug van vakantie en nu dus wat foto's van de tweede vakantie in de Algarve dit jaar. Ik had eerder nog even geen tijd, prioriteiten moesten gesteld worden en ik was afgelopen weken gewoon even druk.

Maar goed, samen met Jelle en met Kim die al in Portugal was, heb ik een tweede week vakantie gevierd dit jaar. Ik heb natuurlijk in de eerste sessie al een en ander gezien, maar nu heb ik een auto gehuurd en zijn we er zelf op uit geweest.

Waarvoor wij niet weg hoefden, waren de ooievaars. Deze scheerden soms zelf over ons huisje heen. Het leuke huisje stond trouwens in een gewone woonwijk van Portimao, Geen toerist verder te vinden en ik kreeg al snel een leuk contact met de plaatselijke winkelierster :)

De dag voor mijn verjaardag zijn we gearriveerd en hebben we Kimberley haar laatste stulpje gezien. Helaas moest zij op mijn verjaardag werken.

Om toch even wat rust te pakken besloten we naar het strand te gaan. We zijn in het plaatsje Alvor terecht gekomen. Jammer was wel, dat ik vergeten was om eten en drinken mee te nemen. Gezellige verjaardag dus, met honger er dorst. Maar wel met een prachtig uitzicht op een paar rotsen. We hebben ons gezeteld achter een rotswand, want er was best wel wat wind. Zo rond een uur of 4 had ik het wel een beetje gehad. Ik was gezandstraald. Wel goed voor de huid trouwens, een gratis scrub.

De rest van de week zijn we (afgezien van de laatste dag) veel op pad geweest.

Dolfijnen hebben we gespot,een prachtige rotskust vanaf het water. Met dank aan Raul van www.facebook.com/DreamWaveAlbufeira/?pnref=lhc. Hij maakt mooiere foto's dan ik.... Ooievaars hebben we natuurlijk ook gezien en een meeuw die zijn maaltijd verorberde, al was het wel een wat lastig karwei.

En met dank aan Jelle, ik ben zelfs op een begraafplaats geweest in mijn vakantie. Normaal gesproken is dat niet echt iets wat ik ambieer, zeker niet in mijn vakantie, maar deze was wel de moeite waard. Oude graven waren gewoon gebouwde huizen, zoals je die vaker schijnt tegen te komen in het zuiden van Europa. De nieuwere graven waren allemaal versierd met nepbloemen. Heel kleurrijk en vrolijk.

Ook zijn we een avond heel gezellig uit eten geweest met @Kim en @Vasco en hun dochter. Bij de vorige vakantie ben ik mee geweest met hun jeepsafari (onvergetelijk en zeker een aanrader: http://www.facebook.com/GeographicAlgarve) en nu heerlijk in een Portugees restaurant gegeten. Kimberley heeft de naam opgeschreven. Zij wil hoe dan ook nog eens terug naar deze eetgelegenheid.

Waar ik de vorige keer was geweest en daar eigenlijk niet tevreden over was, was Ponta da Piedade. De eerste keer was het een kwartiertje uit de bus. Dus als echte Japanse toeristen snel kijken, wat foto's maken en wegwezen. Nu hebben we het rustiger aangepakt. Wij zijn met de trap naar beneden gelopen en daar een hele tijd gezeten. Wat een gaaf gezicht om het water overal en nergens te zien op spatten tussen al die mooie rotsen. Ik kon me er wel de hele dag vermaken. Helaas helaas, het werd vloed.

Voorlopig moet ik even mijn reiswoede stillen. Er zijn ook anderen op deze aardkloot die van wat vrije tijd willen genieten en zelf heb ik voor komend jaar plannen gemaakt wat niet heel bevorderlijk is voor mijn portemonnee.

Dus wanneer ik me hier weer meld... ik hoop zo snel mogelijk, want echt... ik wil toch nog wel een paar leuke rondreizen maken. Namibië staat heel hoog op mijn verlanglijst, net als Costa Rica, Jordanië, IJsland en misschien moet ik toch ook eens uit wijken naar het Aziatische gedeelte van de wereld.

Dromen genoeg, maar zoals gezegd, ik heb eerst andere plannen, zeker ook avontuurlijk en daarna zien we verder.

Tot hopelijk snel.