Van Drakensbergen naar st. Lucia

20 juli 2018 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Na een paar hele leuke dagen in drakensbergen, waar we ontzettend goed hebben gegeten, zijn we naar Dundee gereden, Nxala ranch. Een boerderij met meer dan 4000 hectare grond. Onderweg zijn we langs een aantal gecontroleerd aangestoken brandjes gereden. Het gebied is op dit moment heel droog en iedereen is bang voor grote branden. Een strook van plm 10 meter wordt gecontroleerd in brand gestoken als buffer voor een echte brand,. Mocht het toch onverhoopt brand uitbreken dan is een klein gebied de dupe.

Nxala ranch was verrassend, we zagen het als tussenstop, maar het was er droog, mooi en berekoud (daar hadden we eigenlijk niet op gerekend). De farm is ook niet berekend op deze kou met toeristen. Toen we aan kwamen werden we opgewacht door impalas, struisvogels en honden. Eerst een wandeling gemaakt en 's-avonds buiten bij de open haard gegeten.

De volgende morgen met de eigenaar naar rotstekeningen gekeken en daarna een 5 uur lange rit naar st Lucia.

In st Lucia komen nog wel eens nijlpaarden het dorp in. Nu zitten wij precies op de locatie waar ze aan land komen (helaas hebben we ze nog niet gezien).

Ondertussen zijn we hier een paar dagen en gisterenavond was er grote consternatie. Tegenover het restaurant waren 3 nijlpaarden aan het grazen. Aangezien wij op weg naar onze lodge er toch langs moesten, hebben we maar gelijk een filmpje gemaakt. Het is dus echt waar :)

Gisteren en vandaag hebben we natuurparken aangedaan. Gisteren naar een wetland, maar qua dieren viel het voor ons tegen. Vandaag iets langer gereden, maar dan heb je ook wat. Neushoorns, giraffen, olifanten, wow.

Richard was vanmiddag ook nog even in conclaaf met een paar brutale apen. Hij had me dringend nodig,,maar ik was nietsvermoedend even naar het toilet :) De apen zagen in onze auto etenswaar en dat is interessant. Een aap is in de auto terecht gekomen, naar gelukkig heeft Richard hem weten te verjagen. Water gooien hielp om ze te verjagen. Onze stop was van korte duur.

Morgen gaan we op weg naar Swaziland, weer een behoorlijk eind. We zijn nu al getraind om uiterlijk om 21 uur in bed te liggen., ongekend vroeg en geheel total loss.

By the way, hier is het heerlijk qua temperatuur en word ik bekogeld op het terras met vruchten uit een boom. Ik vermoed dat een aap bezig is!!

Voor nu.. ... Welterusten.

1. Wendy:
    20 juli 2018
    Wat maken jullie veel mee zeg!
    Geweldig om te lezen.
    Een goede reis gewenst voor morgen naar Swaziland. En welterusten voor nu. 😘