Van st Lucia naar shingwedzi.

28 juli 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Na een week offline te zijn geweest, hebben we vandaag eindelijk weer WiFi.

Wij zijn ergens afgelopen week (?) vertrokken uit st Lucia, nadat ik daar nog even flink schrok van een paar apen. De apen daar zij zeer agressief en de eigenaar liep al rond met een buks ofzo om ze af te schrikken. Probleem binnen heel Afrika is dat apen door toeristen gevoerd worden en dat onthouden ze uiteraard. De volgende toerisent die geen eten geeft vallen ze aan. Doodeng. Verzoek staat dan ook overal aangegeven niet te voeren en etenswaren goed op te ruimen achter slot en grendel. Gewone deuren trekken ze open.

Vanuit st Lucia zijn we door Swaziland gereden. Een verre tocht. Opvallend is dat het landschap intensiever wordt benut voor landbouw en er veel bloeiende struiken langs de kant van de weg staan. Bij een benzinestation besloten we even een broodje weg te happen, maar ik vond de sfeer niet oké, dus daar weer snel weg gegaan. De lodge was niet echt interessant, maar het was ook een doorreislocatie.

De volgende dag zijn we naar Hazyview vertrokken. Alweer een lange dag in de auto. We kwamen daar aan en Richard was moe, dorstig, hongerig, snakte naar een peuk, dus was not amused. Maar wat een verrassing stond ons toen te wachten. We werden heel leuk ontvangen door de eigenaresse Penny, lekker babbelend. Op de weg naar onze cottage waren allemaal bloemblaadjes gestrooid en ook op het terras rondom de jaja... jacuzzi lagen er bloemblaadjes. Heel romantisch en heel welkom na intensieve reisdagen. De volgende dag heben we een deel van de panorama-route gereden. Mooie uitzichten, i. A. Gods Window , waarbij wij een niet heel erg bekend uitzichtpunt toch echt het mooiste vonden.  's-avonds uiteraard weer de jacuzzi ingedoken. Wat ons betreft hadden we hier wel een dagje langer willen blijven, maar het krugerpark trok ook....

Via de Paul Kruger Gate zijn we het park ingegaan, aangeraden door Penny.

Dat betekende wel dat we vanaf het zuiden direct door moesten naar het midden  van het park.  Aangezien je niet harder mag dan 50 km per uur betekende dat we vroeg op weg moesten om op tijd bij de lodge aan te komen. Om 17.30 uur gaan de gates dicht en moet je binnen zijn.

We hebben het gered. Om 16 uur binnen en 15 minuten later ging er een gamedrive weg, waar we mee mee wilden. Dus gelijk vanuit de auto de truck in voor een 3 uur durende rondrit met gids. Om 20 uur terug, in het donker ons huisje vinden en daarna rennen voor het eten. En kapot je  bed in. 's-Morgens genieten van het uitzicht en ontbijt en op naar de volgende locatie, Shingwedzi. We hebben voor deze route meer tijd en zijn de binnenwegen gaan verkennen. Op een gegeven ogenblik op 1, 5 meter afstand een olifant langs de weg, ik zag hem niet. Richard besloot achteruit terug te rijden, maar dat zin de olifant niet...Een hoop getrompetter maakte dat duidelijk. En als een olifant herrie gaat maken, kun je beter wegwezen, dus dat maar gedaan. Het was een mooie tocht.

In shingwedzi hebben we 2 overnachtingen dus u even een pas op de plaats en reislogger even bij werken...

Ondertussen zijn we weer verder getrokken. Via punda Maria, waar we vanmorgen 6  uur nog een rit hebben gedaan, naar Madi nogwat. We zitten nu heerlijk op en grasveld in de zon te niksen. Dat is deze reis nog niet veel gebeurd!!

Langs de weg vandaag zagen we het steeds groener worden. Het schijnt hier een beetje te hebben geregend, maar dat merken we alleen aan het groene gras. De apen blijven hier op afstand, maar je hoort ze wel ruzie maken.

Morgen rijden we naar de grens van Botswana en dan via het midden van Zuid Afrika, nog even doen we daar wild ivory aan, weer terug naar Johannesburg. Gelukkig mogen we nog een aantal dagen :)

Ik ben vast een boel vergeten te vertellen... :)