Olhos d'agua

27 april 2016 - Olhos de Água, Portugal

Ik ben een paar dagen geleden beland is het plaatsje Olhos d'agua in de Algarve van Portugal.
Na een dagje wachten thuis in de tuin, ben ik 's avonds gaan vliegen. Kimberley had me gemeld dat ze EN moest werken en ziek was. Stiekem hoopte ik natuurlijk dat ze me toch zou komen ophalen van het vliegveld en yessss, ze stond er.
We zijn wel gelijk naar mijn app/hotel gereden en daar afscheid genomen. We moesten allebei weer vroeg op, zij om te werken en ik om op mijn eerste excursie te gaan.
Deze excursie was met een bus. Kim haar collega en huisgenote Rachel mocht/moest ook mee. En hele leuke meid waar ik het gezellig mee had. Uiteraard had ik deze excursie graag met Kim gedaan, maar zij gaat een andere keer.
De tocht ging door het westelijk deel van de Algarve.
In de ochtend, na heel Albufeira gezien te hebben, incl. het gedeelte waar ik 15 jaar geleden verbleef, gingen we op pad.
Allereerst naar het plaatsje Silves, daar hebben we een burcht/kasteel bezocht. Daarna vrije tijd. Ook zijn we rond lunchpauze in Lagos geweest met wederom vrije tijd.
De middag was een stuk leuker. Eerst zijn we naar een plaats met prachtige rotsformaties gereden. Jaloers was ik op de bootjes die ik daar zag. Ik had graag de rotspartijen vanaf het water gezien. Helaas was daar te weinig tijd voor. Er liep wel een lange trap naar beneden. Als er tijd genoeg was geweest had ik zeker naar beneden gelopen maar 20 minuten was te kort en uiteraard moest ik ook foto's nemen (die volgen nog). En ja, die trap had ik ook weer naar boven moeten lopen... wat dat betreft weer fijn dat ik niet hoefde :)
Daarna naar het einde van de wereld, Farol do Cabo de São Vicente en dat was het einde :-). Erg leuk. Rachel mocht nog wat foto's nemen van een ouder echtpaar. En wat waren de foto's leuk en wat waren de mensen blij met de foto's. Hij zou ze gaan inlijsten voor zijn 80e verjaardag over een paar weken. Ze stonden er zo verliefd op... gaaffff. Met dit stel zijn we nog even naar de apotheek geweest omdat hij plots knieproblemen had. Het is goed gekomen met hem, gezien de verliefde foto's..
De reisleidster heeft een hele verhandeling gehouden over de geschiedenis van de Algarve en Portugal. Na 20 x de naam van Hendrik de zeevaarder te hebben gehoord ben ik afgehaakt. Ik kan jullie niets vertellen. SORRY !!! :)

Vrijdag was Kim vrij. Helaas werkte het weer nog niet mee. We wilden gaan hangen bij het zwembad maar we hebben daarvoor in de plaats wat boodschappen gedaan en Albufeira wat verkend. Onder andere zijn we naar het hotel geweest waar we 15 jaar geleden zaten.
Grappig om te zien was dat Kim toen weer heel veel kon herinneren van die vakantie.
De volgende dag een geweldige jeepsafari gedaan. Vasco (eigenaar en chauffeur) haalde me op en bracht mij en 4 andere gasten naar een klein dorpje ergens in de Algarve. Daar ontmoetten wij zijn Belgische vrouw Kim en een chauffeur en nog wat gasten. Met drie auto's gingen we op pad. Maar niet zonder eerst voortreffelijk fruit te hebben gekregen.
Kim, de gids, is een hele leuke vertelster. Vasco een entertainer. Toch hebben ze een goed bedrijf neergezet afgelopen jaren. Ze zijn de enige met een "natuur certificaat".
Je komt (bijna) niet op de gebruikelijke toeristische plaatsen. We lunchten bijvoorbeeld bij een echte Portugees. Kip piri piri zoals deze hoort te zijn.
Ook een echte Portugese bakker ontbrak niet. Echt teveel om op te noemen wat we hebben gezien en gehoord.
Het bedrijf "Geographic Tours" werkt alleen voor TUI Nederland en Belgie. Ze vinden ons zo leuk :-) :-) :-)
Ik kon het goed vinden met Vasco en mocht nog mee met een andere excursie. Maar omdat ik hier maar een weekje zit en het mooi weer is geworden en ik ook wat wilde uitrusten ben ik de rest van mijn vrije dag lekker languit gestrekt geweest bij het zwembad.
Ik heb nog wel met de TUI-meiden een hapje gegeten maandag.
Respect trouwens voor al deze meiden. Wat werken die meiden hard en lang. Ze waren ook allemaal behoorlijk moe tijdens ons etentje, geen een uitgezonderd.
Als mensen denken dat ze een lekkere vakantie hebben in het buitenland, dan wil ik bij deze iedereen uitnodigen dit werk te gaan. doen. Vakantie is het namelijk allerminst. Zij zorgen er voor dat iedereen een zo fijn mogelijke vakantie krijgen en dat ziet niet iedereen. De ene na de andere klacht, je kunt het zo gek niet verzinnen, passeert de revue. RESPECT meiden !!!
En Femke wil ik bedanken dar zij wederom deze week de.noodtelefoon op zich heeft genomen. Kimberley had eigenlijk daarvoor dienst, maar omdat ik er deze week was, heeft zij deze overgenomen. En dat betekent geregeld uit je bed gebeld worden.
Femke... dat heet teamspirit. thanks.
Volgende week komt er een nieuwe uitdaging op mijn dochters pad. Ze gaat het westelijke deel van de Algarve voor haar rekening nemen. Dat betekent dat ze gaat verhuizen. Zij heeft haar nieuwe verblijf al gezien, ik nog niet.
Tot zover het verslag van een weekje zon. Foto's zullen nog volgen.
En op koningsdag 2016 mag ik met een verbrande rug, weer terug naar de kou cq sneeuw... brrrr... heb ik daar wel zin in.....

1. Jelle:
    27 april 2016
    Leuk om te lezen !
    De rest van je verhaal hoor ik nog wel van je.
  2. Je moeder:
    27 april 2016