De eerste dagen in zuidelijk Afrika

24 februari 2015 - Ngamiland South District, Botswana

Hoi.

Zoals beloofd hier het eerste reisverslag vanaf zuidelijk Afrika.
De reis is goed verlopen alhoewel ondergetekende alleen een onhandige actie had en koffie over ons allebei had gestort, zijn we er goed vanaf gekomen. KLM serveert geen superhete koffie gelukkig dus geen brandblaren. En Richard had het na een uurtje of 5 vliegen wel gezien. Helaas moesten we toen nog 6 uur. Maar al met al is de vlucht goed gegaan. We zijn netjes opgehaald vanaf het vliegveld. Daarna snel naar bed (was toch alweer zo rond 1 uur) want de volgende ochtend stond om 9 uur de auto al klaar. En wat voor een. Voor de kenners... het is een Ford Ranger. Het lijkt wel alsof we in Amerika op vakantie zijn. Wat een joekel.
Na een eerste rit naar de supermarkt gingen we zo rond 12 uur op weg. En dat viel niet mee. Links rijden is moeilijk. En aangezien ook het stuur aan de andere kant zit was het flink opletten.
Lachen was het wel als Richard richting wilde geven... gingen de ruitenwissers aan :):):)
Maar ja. Op het moment dat ik dit type heb ik nog geen ervaring opgedaan in het links rijden, dus laat ik mijn mond maar houden.
De eerste dag zijn we gelijk naar de grens van Botswana gereden. We kwamen pas rond half 7 aan en allebei flink moe. Het restaurant was dicht dus hebben we eten laten komen. Wederom vroeg te bed.
De volgende dag zijn we rond half 9 vertrokken. Dit keer voor "maar" 150 km. Zo rons half twee arriveerden we bij Khama Rhino Sanctury in Serowe.
Bij de receptie hebben we onze eerste game drive geboekt. De middag hebben we keutelend doorgebracht en daarna met een gids op pad. En toen wisten we allebei waarom we deze vakantie wilden. Wat een ervaring. De eerste kennismaking was met een stuk of 6 giraffen en wel op 20 meter afstand. Wow. Ogen en camera's in de aanslag en genieten. Vervolgens hebben we een hele rits dieren gezien. Zebra's, neushoorns, impala's en een heleboel meer.
Terug in onze lodge bleek onze laatste banaan aangevreten. Hoe kan dat nou weer.... de boosdoener is waarschijnlijk ons tijdelijke huisdier geweest. We vermoeden dat het een hagedis was. Thuis zullen we de foto's verder inspecteren. Het kan ook een muis zijn geweest
De lodge waar we zitten is zo'n 2,5 km van de receptie verwijderd ergens in the middle of knowhere. We hebben wel buren ergens maar zo ver weg dat we ons hier alleen wanen met rondom ons dieren.
Nu maar eens klaar maken voor de nacht. Klamboe in de aanslag. Muggen zijn hier in overvloed en ondanks onze vitamine b complex en klamboe blijk ik nog steeds overheerlijk hapje voor de muggen
Update... ook een appel is nu geconfisqueerd door een brutaal beessie. En die zat nog wel in een plastic zak :):):)

Vandaag de 24e zijn we aangekomen in Maun, Audi Camp.
Hrt was weer een hele rit. Zo'n 500 km.
Maar het was er wel eentje om over naar huis te schrijven. We heben al een stukje van onze volgende reisdoel gezien... de zoutvlakten. Alleen bijna opgevreten door vliegen. Weer wat anders dan muggen :) heel snel gelunched daar en wegwezen.
Ook zijn we vlakbij de kalaharii woestijn geweest. Raar dat je er niet komt maar toch de voortekenen van de woestijn ziet. Prachtig.
Onze locatie is nu geen lodge maar een luxe tent. En luxe is ie. Mooier dan de lodges die we tot nu toe hebben gehad. We staan hoog in de lucht op palen :)
Aangezien we morgen al op half 8 op pad gaan. gaan we nu proberen te slapen.
Tot de volgende keer.

1. Remko, Tamara en Eva:
    Wat leuk om te lezen! Veel plezier en geniet ervan. Xxx van ons 3en
  2. Wendy:
    24 februari 2015
    Klinkt helemaal geweldig! En wat een leuke manier om zo op de hoogte gehouden te worden. Liefs van ons allemaal :-*
  3. L.Sekeris:
    24 februari 2015
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Heb je al gedacht aan een brutale aap die misschien van jullie eten mee snoept?
    Ben benieuwd naar het volgende verslag van jullie reis.
    Geniet ervan
  4. Nans:
    24 februari 2015
    Wat maken jullie veel mee zeg! Geweldig! Geniet er maar flink van.
    Veel liefs.
  5. Peter van den Bogaart:
    Hoi Jeannet, Richard,
    IK zat nog te denken dat jullie ongeveer op weg zouden zijn. In ieder geval goed om te horen dat het allemaal goed an naar jullie zin is. Je komt er nog wel achter dat je een paar weken te weinig geboekt hebt. J.
    Gr, Peter
  6. Frits Verschuuren:
    Hoi Jeannet, Richard
    Klinklt allemaal leuk en reuze spannend.
    Met dat links rijden kom je de hele dag spookrijders tegen natuurljk.
    Veel plezier,
    Frits en Elena
  7. Geert en Fia:
    25 februari 2015
    Super om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.( uiteraard behalve de koffie muggen en vliegen) geniet maar volop. En uiteraard ben ik straks benieuwd naar de foto's . Dikke kus
  8. Je moeder:
    Hoi Jeannet en Richard,
    Wat een spannend verhaal en dit is nog maar het begin!!
    Heel veel plezier verder. Smeer jullie goed in met deet...
    Liefs je moeder/Annie
  9. Paul en Ineke:
    hoi Jeannet en Richard,

Wat leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen.
    We wensen jullie een hele fijne tijd toe,

Liefs Paul en Ineke
  10. Cora Slingerland:
    25 februari 2015
    Hoe jij het beschrijft zie ik het helemaal voor me! Ik geloof graag dat jullie met volle teugen genieten. Ik wens jullie nog een goed vervolg van jullie reis en blijf vooral genieten xx
  11. Rutger:
    Hoi Jeannet,

In twee dagen al een heel verhaal. Maar als ik lees over stekende muggen, bijtende vliegen en eindeloze autoreizen dan weet ik weer waarom ik nooit verder dan Paris kom. Nog heel veel plezier daar en ben benieuwd naar je foto's.
    Hartelijke groeten,
    Rutger.