Maun

26 februari 2015 - Ngamiland South District, Botswana

Dinsdagochtend ging de wekker heel vroeg, 6 uur. Om half 8 vertrokken we in een jeep naar de wildernis in Botswana voor een 2-daagse tocht.
Na zo'n 1,5 uur rijden gingen we over in een mokoro, een uitgeholde boomstam door een stok voortgeduwd door een gids. Maar ja... onze was niet van hout dus niet helemaal traditioneel. Wel erg leuk. We voeren door het deltagebied, de Okavengo. Qua natuur vergelijkbaar met gebieden in nederland.
Na aankomst in ons kamp werden de tenten opgezet en de lunch gemaakt. Daarna was het relax tijd. Maar ja... je mocht geen 10 meter buiten het kamp komen dus het enige was slapen en vogels en bloempjes kijken.
Rond een uur of 5 mochten we eindelijk in aktie komen. En hoe...
We hebben een wandeltocht gemaakt (wist uberhaupt niet dat we dat zouden gaan doen) en het was raak. Zomaar in het wild zijn we een olifant tegen gekomen. Hij was alleen en voor ons best nog ver weg en we zjn dus ben niet bang geweest :)
Verder veel vogels gezien en poep en sporen van allerlei dieren..
Terug in het kamp een diner gehad en daarna was het al snel slaaptijd aangezien we om 6 uur weer gewekt zouden worden voor de volgende wandeling.
Tja en jeannet zou jeannet niet zijn In een tentje. Al weken had het hier niet geregend. Uiteraard was het deze nacht wel raak. Regen en onweer. Ik had overal op gerekend... een leeuw of zo... maar niet op regen. Dus tent uit (Richard uiteraard duh...) om het raampje van de tent dicht doen en proberen te slapen, nadat we alle muggen hadden doodgeslagen die bij het dichtdoen van de ramen binnen waren gekomen. Dat lukte na een paar uur (na een plaspauze achter de tent :))
Het gewone toilet in het kamp was luxe maar te ver. Foto volgt nog.
Woensdagochtend 6 uur werden we weer gewekt voor een 3 uur durende wandeling. Daar hebben we drie giraffen, nijlpaarden, een zebra en steenbok gespot. Erg leuk weer.
Nu terug in het kamp voor een brunch. Even relaxen en daarna terug met bootje en jeep naar Maun.

Tijdens de terugtocht hebben nog 3 olifanten kunnen spotten.
Moe maar voldaan gaan we zo te bed in onze luxe tent en morgen vertrekken we naar een erg warm gebied, nl naar de zoutvlakten.
Een klein stukje rijden van zo'n 200 km.

1. Je moeder:
    26 februari 2015
    Wat een avontuur....ben wel een beetje jaloers.
    Liefs, ma
  2. Wendy:
    26 februari 2015
    Klinkt helemaal geweldig wat jullie allemaal meemaken. Ben benieuwd naar het volgende verslag. xxx
  3. Nans:
    26 februari 2015
    Ik sluit me helemaal aan bij je moeder.
    Veel liefs, Nans
  4. Geert en Fia:
    Wat zullen jullie genieten. Prachtig he de natuur. Xxx
  5. Remko, Tamara en Eva:
    27 februari 2015
    Wat een mooi avontuur. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Geniet ervan xxx
  6. Rob:
    27 februari 2015
    Jeannet in een tentje in de bush bush, dat had ik graag willen zien! En je hebt nog zoveel te zien...
  7. Cora Slingerland:
    27 februari 2015
    Weer veel gezien en genoten dus!! Wacht vol verwachting het volgende verslag af.........xx
  8. Rutger:
    27 februari 2015
    En ik zie het allemaal op mijn netvlies gebeuren, dus gelachen.
    Blijf fotograferen en nog heel veel plezier.
    Hartelijke groeten voor in "den verre."
    Rutger.
  9. Rutger:
    27 februari 2015
    En ik zie het allemaal op mijn netvlies gebeuren, dus gelachen.
    Blijf fotograferen en nog heel veel plezier.
    Hartelijke groeten voor in "den verre."
    Rutger.
  10. Dennis:
    27 februari 2015
    Wat een mooie ervaringen zo! Hoop dat jullie nog veel moois zien :)
  11. Marcel:
    4 maart 2015
    Tja... Dat met die muggen... Ik zie het al helemaal voor mij. Ook zo een ervaring gehad. :-(
    Rest klinkt goed! ;-)