Op weg naar Zuid-Afrika

7 maart 2015 - Nylstroom, Zuid-Afrika

Donderdag:
Gieteren hebben we een lange gamedrive gemaakt. Ik wilde heel graag nog een leeuw spotten (ook al vind ik het doodeng). Ze zijn op dinsdag gezien door medereizigers.
We hebben ze inderdaad gevonden onder een boom en omgeven door struiken. Ik zag alleen af en toe een oor bewegen. Ze lagen te pitten... voor de rest heel veel olifanten, buffels en impala's gezien evenals vogels.
Ik vond het best wel een lange vermoeiende dag.

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van the garden lodge. Een prima hotel maar we zijn blij dat we weg konden. Het was een en al sociaal gebeuren en ff alleen met elkaar zijn kon bijna niet. Prima en luxe en goede lodge, maar gewoon niet ons ding.
Vandaag zijn we gearriveerd in de buurt van francistown. Deze lodge is eenvoudig en een verademing na de vorige.
Ik zit nu (avond) heerlijk buiten op de veranda op blote voeten tezamen met tjilpende krekels en vogels. Zojuist een blik spaghetti met balletjes in de magnetron gegooid en buiten opgegeten met geluiden van apen op de achtergrond. Voor dit soort momenten ben ik dus in Afrika. Niet om verplicht op te zitten met andere gasten en management van een hotel. Alhoewel de service er prima was hoor. Kostte dan ook wel wat (te veel...)

Onderweg naar francistown niet al te veel dieren tegen gekomen helaas. een olifant in de berm, en later in de verte een olifant op de weg maar toen we op dat punt aan kwamen was ie al netjes overgestoken. En er lag niet eens een zebrapad. Uiteraard wel de nodige kuilen, en koeien, geiten en ezels op de weg ( niet die in een Ford).

Zaterdag.
Na twee lange, heel vermoeiende dagen in de auto zijn we gisteren geariveerd bij onze laatste lodge In Zuid-Afrika in park Welgevonden en wel de Wild Ivory lodge.Toen we het helemaal hebben gehad en we dachten dat we er waren moesten we nog even over een kiezelpad rijden en wel 16 km lang. Aangekomen bij het park werd de lodge gebeld dat we er waren. Een minuut of 10 later was de jeep er al die ons naar onze tent bracht (onze eigen auto bleef achter bij het begin van het park). Een ontzettend vriendelijke ontvangst. Maar omdat we vrij laat waren konden wij niet meer de gamedrive doen. En omdat wij de enige echte toeristen zijn hebben ze bedacht om ons gelijk maar te trakteren op een gamedrive.
En dat hebben we geweten. Koffers mee en gaan.
Een prachtige zonsondergang beleefd en als toetje ook nog een olifant. Omdat de weg geschikt is voor één auto, moest iemand wijken. Wij mochten achteruit om voor de olifant de weg vrij te maken.
Rond half 8 waren we dan eindelijk in onze tent. Heel luxe. Incl. Badkamer ;) de douche is buiten maar binnenin de tent staat zelfs een bad. De keuken is buiten incl braai, gasfornuis., bbq en grote koelkast. We hebben nog even macaroni gemaakt en daarna snel te bed want om 5.15 uur ging alweer de wekker (brrrrr.....). Echt goed geslapen heb ik niet.

Vanmorgen dus weer een game drive gemaakt. Al na drie minuten was het raak. Twee leeuwen waren op zoek naar een slaapplek. We hebben er mooie foto's van kunnen maken.
Het park is wonderbaarlijk mooi.
Teug in de.lodge hebben we even buiten gedoucht. Maar ons rustpuntje van de dag werd wreed verstoord door heel veel herrie. Apen war en bezig onze keuken te veroveren. Ze weten hoe ze de koelkast open moeten krijgen. Maar we hebben (eigenlijk Richard, ere wie ere toekomt) de inhoud kunnen redden.
Vanmiddag maar eens proberen te relaxen....

1. Rutger:
    7 maart 2015
    Nog steeds spanning en sensatie dus.
    Nog een keer veel plezier gewenst & hartelijke groet,
    Rutger.
  2. Wendy:
    7 maart 2015
    Lekker nog even volop genieten deze laatste dagen van jullie geweldige vakantie!!! Groetjes en liefs van ons viertjes
  3. Remko, Tamara en Eva:
    Wat een belevenis zeg. Geniet van jullie laatste dagen. Tot snel X
  4. Lenette:
    7 maart 2015
    wow... prachtige verhalen! Ik geniet met jullie mee.
  5. Je moeder:
    9 maart 2015
    Een hele goede terugreis gewenst!!!