in de buurt van de Victoria falls.

3 maart 2015 - Victoria Falls, Zimbabwe

Zondag (ben de datum kwijt:))

Vanmorgen zijn we rond 9 uur vertrokken uit Planet Baobab.
Allebei met het gevoel dat we daar veel langer zijn geweest dan dat het in werkelijkbeid was. Zo duurt de vakantie wat langer :)
We hadden geen idee wat ons te wachten stond gedurende de rit naar Kasane. We hoorden van iemand dat er op de weg diverse olifanten waren gesignaleerd met een slecht humeur. Het viel alles mee. We zagen er twee boven wat bossages uitsteken. Meer was het niet. Tijdens lunchtijd wilde we een plekje vinden om even de auto uit te gaan wat een heel karwei op zich was. Maar gevonden. Auto stil gezet en toen zag Richard vlakbij een olifant. We hebben toen maar besloten een broodje in de auto op te peuzelen onder het rijden:)
Ook zagen we op een groot open veld een kudde giraffen lopen. Ze waren te ver weg om een leuke foto te maken. Jammer.
Aangezien in botswana alle dieren vrij mogen rond lopen hebben we overal onderweg nogal wat dieren gezien tijdens deze reis. Dus toen we in de verte weer een kudde op de weg zagen aan komen gokten we op geiten. Groot was de verrassing dan ook dat het apen waren.
Het is trouwens zo dat de dieren in botswana vrij mogen rondlopen. Onze onderkomens zijn meestal omgeven met hekken.
Nu zitten we in een wat hoger gelegen kamer. We hoeven nu even niet uit te kijken voor beessies. Het kan zijn dat er nijlpaarden in de nacht de tuin in komen, maar we zitten hoog.
het is hier het einde van het regenseizoen en zojuist is er een behoorlijke hoeveelheid neerslag gevallen. Maar dat duurt meestal een uurtje en dan klaart het wel weer op. Het is wel verfrissend :)
Maar ben blij dat ik nu niet in een tent zit.

De avond was verrassend. Ik was behoorlijk gaar en ben even een hazetukje gaan doen. Toen ik op stond begon het al donker te worden. Ik keek de tuin en.... bingo.... er stond een nijlpaard gras te eten. Natuurlijk foto's gemaakt. Die van Richard zijn gelukt.
Daarna was het etenstijd. De gasten (5) en een manager zitten gezellig aan één tafel.
Het is een vrij luxe onderkomen. Leuk voor een paar dagen en daarna weer graag iets minder luxe en meer back to basic. Dat bevalt namelijk ook prima.

Maandag.
Vanmorgen hebben we een game drive gedaan in het Chobe gebied. Zo'n beetje het mooiste park wat er is. Van alles en nog wat gezien. Nu ook de derde van de big 5 gezien. nl de buffel.
Gidsen van diverse auto's vertellen elkaar waar wat te zien is. Onze gids hoorde dat er wilde honden gesignaleerd waren. Hij wist niet hoe snel hij naar dat gebied toe moest rijden. En we hebben ze gevonden. Iedereen enthousiast incl. Gids. We hebben zeker een half uur staan kijken. Het komt nl zelden voor dat ze te zien zijn. Terug in de lodge ging het verhaal als een lopend vuurtje onder het personeel. Bijzondere ervaring.
'S-middags hebben we in hetzelfde park een boottocht gedaan met een speedboot. Gaaafff... hard varen waar het kon. Motor uit waar het moest.
Zelf vond ik dit een erg mooie ervaring. We zagen dat er kuddes olifanten naar de rivier haasten en allemaal op een rijtje water tot zich nemen. Zoiets zie je op tv normaal gesproken. Ook waren er kuddes buffels. En een zonsondergang weer beleefd. Niet zo mooi als in de delta maar wel mooi.
En er zitten hier heel veel vogels. Lastig te fotograferen maar we doen ons best.
Er zijn hier trouwens leuke gasten. Dineren doen we met alle gasten en deels met het personeel. Erg gezellig. We vermaken ons prima !!

Dinsdag.
Vandaag stond eens niet in het teken van game drives of auto rijden . Wel twee keer een uurtje met de taxi.
We zijn vandaag de grens over gegaan naar Zimbabwe.
Ik voelde me bet een pakketje. Een taxichauffeur heeft ons opgehaald bij de.lodge naar de grens. Die heeft ons door de grenspost heen geloodst. Aan de andere kant stond werden we opgewacht door een andere chauffeur en die mocht ons 70 km verderop weg brengen en wel naar de Victoria Falls. Ik heb hier ook wat plaatjes geschoten met mijn telefoon. Ik ga proberen deze op de site te zetten.
We zijn bij de Falls echt door en door nat geworden (ondanks de regenpakken) maar het was zeker de moeite waard. Zo mooi. Er was heel veel water en soms zag je door het opspattende water de watervallen niet eens meer. Gelukkig hebben we ook mooie watervallen gezien.
Nu zijn we terug in de lodge. Even in de zon hier warm worden tezamen met een bak warme koffie :)

Tot zover even weer.

Gr. Jeannet en Richard

1. Remko, Tamara en Eva:
    3 maart 2015
    Wat een belevenis weer. Ben heel benieuwd naar de foto's. Nog veel plezier xxx van ons
  2. Joke Koedooder:
    Hoi Jeannet,

Wat een geweldige verhalen. Leuk dat we toch een beetje "meereizen". Ik zie trouwens wel heel gelijkenis met het binnenland van Suriname
  3. Joke Koedooder:
    Hoi Jeannet,

Joke
  4. Wendy:
    3 maart 2015
    Het is echt geweldig wat jullie allemaal meemaken. Net alsof we er zelf ook een beetje bij zijn. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag. En ben net als Tamara ook heel nieuwsgierig naar de foto's. Die van de watervallen zijn al mooi, dus de rest zal ook schitterend zijn! Groetjes en liefs van ons.
  5. Frits Verschuuren:
    3 maart 2015
    Ze hebben wel indrukwekkende douches in africa zeg
  6. Paul en Ineke:
    hoi,
    Goed dat jullie hoog in de lodge zaten toen het nijlpaard kwam
    buurten.

groetjes Paul en Ineke
  7. Je moeder:
    3 maart 2015
    Wat weer een mooi verhaal, maar....zien jullie ook wel eens mensen?!
  8. Marcel:
    4 maart 2015
    Stiekem toch wel jaloers...
  9. Cora Slingerland:
    4 maart 2015
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben! Prachtige foto's van de watervallen.....Kijk uit naar het volgende verslag.
    Liefs van Andries en Cora xx
  10. Rutger:
    4 maart 2015
    Mooie foto's; blijf benieuwd naar de rest.
    Veel plezier nog & groet,
    Rutger.
  11. Rutger:
    4 maart 2015
    Mooie foto's; blijf benieuwd naar de rest.
    Veel plezier nog & groet,
    Rutger.
  12. Nans:
    4 maart 2015
    Prachtige foto's hoor. Wat een reis zeg!

Liefs Nanny
  13. Jelle:
    4 maart 2015
    Zo te lezen vermaken jullie je prima !
    Geniet nog maar verder.