Gestart

8 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Vandaag zijn we gestart. We mochten pas om half 10 aantreden dus even op ons gemak ontbeten. Daarna het busje in op weg naar de eerste markt. Daar zijn we niet uitgestapt maar mochten we vanuit de bus naar het gekrioel kijken. Wat een drukte.
Daarna naar de batikfabriek. Ik had het kunnen weten... gewoon buiten natuurlijk. Omcirkeld door allerlei kleine handjes van heel veel kinderen. Het bedelen wordt ze vroeg bijgebracht. Daarentegen heb je weinig last van volwassenen. Zij willen alleen maar verkopen.
Na een interessant... ahum... museum en een gebouw gebouwd ter ere van de president, op naar de volgende markt. Deze markt is gevestigd in allerlei krioelstraatjes. We moesten dan ook bij de groep en gids blijven om niet te verdwalen. Foto's maken was niet te doen. De aardige gambianen waren er niet van gediend. Ook al wilde je alleen maar een overzichtsfoto maken... je kon op een boos gezicht rekenen. Iemand van de groep (die zelfs geen foto maakte... ) werd bijna aangevallen door een gambiaanse met een stuk hard fruit in haar hand. Wel lachen eigenlijk.
En wat ik in Marokko al eens had ervaren.. was hier ook aan de orde. Vlees en vis ligt gewoon open en bloot, aantrekkelijk voor de vliegen. En stinken eeekkk... Levende kippen die met hun pootjes aan elkaar vastgemaakt zijn... je weet waar ze eindigen. That's life.
Nog even een lunch gehad en om 3 uur alweer in het hotel waar we linea recta doorgestoomd zijn naar het zwembad met boek in de hand. Relaxen :)
Vanavond heerlijk ge-bbq-d en nu te genieten van live music.
De koffer is gepakt en morgen mogen we alweer om half 10 aantreden en gaan we de binnenlanden in. Of we wifi gebben is de grote vraag. Dus misschien vanaf u radiostile of eigenlijk wifistilte.
Gr. Jelle en Jeannet

1. Nans:
    9 februari 2014
    Totaal andere cultuur, niet? Dat gekrioel en gebedel doet me toch wel erg aan onze Guatemala reis herinneren.
  2. Lia:
    9 februari 2014