onderweg

11 februari 2014 - Tambacounda, Senegal

Zondag:
En we zjn nu echt onderweg. De eerste reisdag vergeet ik maar liiever. Mijn sterke ingewanden waren dit keer iets minder sterk. Misselijk en hondsberoerd...niet leuk. Gelukkig wel een zorgzame man naast me.

Vandaag hebbem we weer een markt gehad en toen we weer mochten instappen bleek de bus een lekke band te hebben. En het lukte niet de band er af te krijgen. Het heeft ons twee uur gekost. Mijn mening over de bus moet ik bijstellen. Gewoon een goed, redelijk modern ding. Vooral als je ziet waar gambianen in rijden. En ladingen Gambianen komen uit zo'n busje rollen.....

De geplande safari in de middag is vervangen door een boottocht. Maar omdat we al zo laat waren, waren we ook laat terug voor het eten. In het donker dus.
Het was wel een prachtige tocht trouwens. En yeaaahhhh ik heb mijn ijsvogel gezien. Helaas nog niet op de foto gekregen.
En er zaten volgens onze gids wel krokodillen maar die waren vast in slaap gevallen. Wij hebben ze niet gezien. Helaas. Wel ving onze boot zomaar vissen, ze sprongen zo de boot in.

Maandag:
We hebben inkopen gedaan voor als we bij een familie op visite gaan. Daarna een schooltje bezocht. De kleintjes waren schattig. De oudere kinderen best wel wantrouwend.
Maar ik begrijp nu wel waarom gambianen niet op de foto willen. Ze weten niet wat het is. Dat ik een foto liet zien die ik gemaakt had... ze waren onder de indruk dat zij het zelf waren.
Op visite gaan bij een lokale famie is ook iets wat je een keer gedaan moet hebben. Ze warn heel blij met het voedsel en kinderen zijn overal hetzelfde. Zo blij met een snoepje..
De camp waar we verbleven was netjes maar erg eenvoudig. Ons bed bstond uit een betonnen geheel met daarop een matras. Ondanks dat het hard was, wel heerlijk geslapen.
's-middags hadden we even eigen tijd. We zijn een jongeman tgen gekomen die vertelde dat er apen in de buurt waren. Wij zijn er met hem, en een stel kinderen natuurlijk., op uit getrokken. En inderdaad... spelende apen gespot maar toch ook weer niet op de foto gekregen. Volgende keer beter. 'S-avonds een optreden gezien van de locals. Erg leuk weer.

Dinsdag zijn we op weg gegaan naar senegal en staan we nu op de grens. En wederom massa's kids. Het gebedel hier gaat door merg en been . Ondertussen zijn we door alle.pennen heen. Ook bij de grens zjjn ze er verzot op. Nu door met stiften.
De hutjes in senegal zijn anders dan in gambia. Hier zijn ze vierkant en in gambia rond. Maar wel even klein.

En vanmiddag in een iets luxer hotel gearriveerd waar ik nu heerlijk in de zon bij het zwembad lig... soms is het leven ook wel weer erg lekker.

1. Annie Menagie:
    11 februari 2014
    Lieve Jeannet en Jelle,
    Wat leuk die reisverhalen...en foto's. Ja ja dat is een beetje anders dan Nederland. Wat hebben wij het dan lux.
    Je wordt wel gek van dat gebedel toch. Maar dat heb je in al die arme landen. Ze zien jullie nou eenmaal als zeer rijke Westerlingen.
    Hier alles oké ook met de kinderen.
    Wens jullie nog veel plezier!!!
    Liefs,ma
  2. Rob:
    11 februari 2014
    Wat vervelend dat je ingewanden het laten afweten maar gelukkig dat het je reis niet gaat bederven. Lekker even bijkomen op een ligbedje in het zonnetje aan de rand van een zwembad mmmmm heerlijk.
  3. Mama:
    12 februari 2014
    Jullie wilden een andere wereld, nou die hebben jullie dan nu.
    Geweldig om dit mee te maken. Bedelende kinderen vind ik ook altijd heftig, maar een blij gezicht is ook wat waard.
    Veel plezier nog samen en...... goed smeren met Deet.
    mama